Alla inlägg under juni 2012

Av Ingela - 23 juni 2012 16:44

Jag hade en vid blus med gröna broderier på igår. Hittade ett grönt lackH&H Green Street som matchade perfekt. 

Tänkte vara lite "avancerad" och stämpla vitt på, men jag tror att det förstörde hela matchningen. :-(


   

Av Ingela - 20 juni 2012 12:14

Igår fick jag flera nagellack levererade. Först fick jag en leverans från Yves Rocher. Jag gjorde egentligen beställningen på grund av att jag ville testa deras blekande lack då mina naglar blivit missfärgade. Men jag råkade få med mig några färgade lack också, bland annat nr 61, 'Vert canard'.


Den andra leveransen var från Ebay, Ett Nicole by O.P.I; 'Khloé had a little lam-lam'


När jag målade upp de på mitt nagelhjul så såg de identiska ut, men efter att de torkat så blev det en vis skillnad.


 

Det var ju en väsentlig skillnad rent tekniskt mellan dessa två lack också. Yves-lacket hade en pytteliten och kort pensel som dock fick med sig en ofantlig mängd med lack, men usch vad tråkigt att måla med. 

O.P.I däremot, bra pensel, lagom med lack och lacket flöt ut bra när jag målade också. Så där ser man att man ibland får det man betalar för. :-)


 


Och blekningslacket då? Jomen...nej! Det var ju tur att det inte kostade mer än vad et gjorde... :-(

Ser mest ut som ett svagt vit/beige lack. Jag hade ett lack förrut som var ljuslila och genomskinligt som verkligen fick naglarna att se vitare ut, men det är slut och jag har inte hittat något leknande någonstans.


 

Av Ingela - 17 juni 2012 20:13

Anne på Nailtastic har gjort en enkät.


Hur länge har du varit en nagelnörd? 

För alltid. Men efter att haft ett jobb i närmare 16 år, där man inte fick ha nagelack så har det varit tungt. Nu flyttade jag och så därmed upp mig så nu har jag gått bananas!!


Hur många nagellack har du i din samling? 

Hmm... 200-ish?


Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?

Oj, har ju inte hunnit testa alla sorter. Men det märke som jag är mest intresserad av på grund av finfina färger är Zoya. Så jag säger Zoya. ;o)


Hur mycket spenderar du på nagellack och nagelvård i snitt varje månad? 

Ehum... Jag vet faktiskt inte. Kanske 2-300?


Dyraste lacket/lacken i din samling?
 

Det skulle ha varit Opi Muppets-collection, men jag hittade den superduperbilligt på Ebay så det vart inte så dyrt.


Vilka är dina lemmings just nu? 

Nu är ju jag ganska så ny på det här med nagellacksbloggande så jag passar på den.


Favoritfinish?

Spelar egentligern ingen roll. Det mesta kan vara fint på sitt sätt.


Finish du bara inte klarar av?

Alltså, jag blev inte så superimponerad av de där crackle-lacken


Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?

Oj, handkräm och nagelbandsolja.


Vilket lack pryder dina naglar just nu?

Se föregående inlägg.

Av Ingela - 17 juni 2012 16:54

Igår gjorde jag en omvända fransk manikyr. Först använde jag E.l.f Innocent som bas men efter att ha satt dit ett myggfönster i köket innan det torkat ordentligt så fick jag göra om det. Eftersom Innocent blev lite väl blek till den röda tippen jag gjorde så bytta jag ut den mot ett gammalt Loreal-lack.


Ber om ursäkt för bilderna, har inte riktigt fått in tekniken hur man fotar naglar.


Nagellacken jag använt är Loreal #201 och Viva la Diva #58.


     

Av Ingela - 17 juni 2012 13:44

Jag började med att samla i hop alla mina nagellack på ett ställe:


 


Målade upp de på nagelhjul som jag beställt på Tradera:


 


Testade en manikyr:



 


Och en annan:


 


Handlade ett par billiga lack på Dollarstore, fick ColorClub ´Fly With me´ och stämpel+skrapa från Ebay, och sist men inte minst några stämpelplattor från Konad

 


Upptäckte E.l.f och beställde nästan alla färger av deras nagellack...

 


Tog ett temakort på några rosa lack.








 
Av Ingela - 17 juni 2012 13:37

Jag har ett brinnande intresse för nagellack så därför tänkte jag starta den här bloggen så att jag kan babbla på om mit stora intresse.   


Enjoy!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards